fredag 7 maj 2010

Tema fredag - form


Det här är något de flesta formgivare, inte tänker på i dag!
Vem bryr sig om skrivmaskiner, när det finns datorer?
Denna stod i mammas morbrors och hans frus elaffär.
De öppnade i slutet av 40-talet och stängde -78, när han tragiskt gick bort.
En enkel gallstensoperation gick så fel, man glömde en liten bit gasbinda i magen.
Fast jag inte var så gammal kommer jag ihåg det.
Dagen han begravdes var en varm sommardag, och jag och syrran var hos några grannar.
Minns vilken väg vi tog om huset för att komma till den stora gräsmattan.
Varje gång hon är hemma hos mig, berättar hon en liten historia om den skrivmaskinen.
Många fakturor har skrivits på den!
Fler bidrag ser ni HÄR!

7 kommentarer:

  1. Jag fångas av din berättelse, som ger ett djup till din läckra bild.

    Ha en skön helg. Kram Lissen

    Idag ska jag lämna över nycklar från den gamla lägenheten, skönt!

    SvaraRadera
  2. Härlig berättelse till den vackra skrivmaskinen, läcker bild!!

    Ha en skön helg/E-L

    SvaraRadera
  3. Vilken kul bild och fin text till! Gillar att du tänkte annorlunda.

    SvaraRadera
  4. En jättefin bild och sorglig historia.

    SvaraRadera
  5. Det var en väldigt annorlunda men otrolig snygg bild och tyvärr så ser man inte många som är kvar.

    SvaraRadera
  6. Väldigt fin bild och intressant tolkning av temat.
    Jag är faktiskt själv ägare till en gammal reseskrivmaskin, men den har stått orörd många år nu.

    SvaraRadera
  7. Men vilken skojig bild, och vilka minnen som dyker upp när jag ser den.

    SvaraRadera