tisdag 29 december 2009

Vilken dag

Efter två readagar känns det i nacken. Vi har haft fullt upp i butiken. Jätteroligt med många kunder men, jag är helt slut på kvällarna. Har gjort mina nackövningar, så jag hoppas att det känns bättre i morgon.
Hade en diskussion med en kund i dag, som inte kunde fatta att vi tog betalt för ändringarna. Försökte förklara för henne att butiker som gör det utan extra kostnad, bakar in det i priset på varorna. Ingen jobbar grattis! Jag tror inte att hon jobbar efter arbetstid utan att få betalt.
På vägen hem fick jag ringa efter en ambulans, en man hade halkat i Gamla Stan. Ett djupt hack i pannan, och glasögonen hade skurit sönder näsan. Huden hängde och det bubblade fram blod. Han blödde näsblod och det skulle inte förvåna mig om han hade brutit näsbenet. Han var ingen vacker syn. Först skulle han inte med, med ambulanspersonalen sa att han skulle förstå när han såg sig i spegeln Tror att han hade fått en chock. När ambulansen satte på strålkastarna såg man hur mycket han hade blött. Jackan var var helt förstörd och snön full av blod. Han hade nog suttit där ett tag, kanske även tuppat av ett tag.
Ser någon en man med ett stort bandage i ansiktet, kanske det är han.
Kände mig rätt maktlös, när det enda jag kunde erbjuda var ett paket pappersnäsdukar. Får nog gå en kurs i förstahjälpen. Det är inte längesedan en kunds man fick en hjärtinfarkt på jobbet.
Det är mycket ambulanser i höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar