onsdag 28 april 2010

Beslutsångest!


Jag älskar verkligen min lilla lya, men jag har växt ur den.

Har under årens lopp fixat bättre förvaring i badrumet, ett högskåp sväljer en hel del.
Vilken kvinna klarar sig med ett litet vid speglen?

"Inredningen" i klädkammaren (en stång  på 2 m, med en hylla över) åkte ut för 2 år sen.
Skenor på väggarna säkrades med massor av expanderplugg, sen stänger för hängande i 2 etager varvat med hyllor på långsidan. Kortsidan fylldes med hyllor för mina skor, att ha dem staplade under kläderna i kartongerna gör ingen glad.

Mitt nästa projekt är ett nytt skåp för glas och porslin.
Det jag har nu har blivit för litet. Skulle behöva ett högskåp och ett lite lägre, som kan fungera som bänkyta.
Har letat i över ett år, men det är inte lätt att hitta något som fyller mina behov.
Ska inte ha ett för att visa upp mina saker, utan det ska vara praktiskt.
Mitt kök har så fruktansvärt dåligt med skåp, så det måste rymma en hel del.
Tror äntligen att jag har bestämt mig för vilken serie.
Nu går jag här hemma och mäter och mäter!
Blir det för högt? För vitt? Kommer det att dominera rummet?

Jag får beslutsångest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar