onsdag 7 april 2010

"Lätt" städmani!


Har drabbats av "lätt" städ och ordningsmani!

Tror inte att det beror på vårkänslor, utan på att jag är uttråkad. Snart måste det hända något i mitt liv!
Har helt plötsligt blivit "besatt" av att ordna saker i plastbackar, och jag satte igång i helgen.
På Påskdagen började jag dra ut de mesta i skåpen, och organiserade det i plastbackar. Kläder som inte längre används lades i kartonger.
Städskåpet är numera en klinisk dröm, men bagageutrymmet i min bil är fyllt med skit.
Nästa gång det är extraöppet på tippen, lovar jag att åka dit.
Visst är det konstigt, att det känns så skönt att rensa ibland. På något sätt blir man så mycket lättare i hjärtat.
Fler Torsdagsreflektioner ser ni HÄR!

3 kommentarer:

  1. Jag det är en fantastisk känsla, tyvärr är min startsträcka många gånger alldeles för lång.
    Jag borde börja ja med, helt klart.

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Jo det är aldrig fel att rensa upp och ordna sina samlade och sparade prylar.
    Ha en bra torsdag!
    LottaM

    SvaraRadera
  3. Morrn.

    Så fint det blev....

    Ha de bra.

    Hasse A

    Tack för din kommentar.

    SvaraRadera