torsdag 22 april 2010

Torsdagsreflektion vecka 16


Köpte mitt första makro objektiv i fredags, och jag är helt såld.
Stod i över två timmar i söndags och glömde helt av klockan.
Tiden bara flög i väg, och på minneskortet blev det nästan 300 bilder på liljor i olika färger.
Plockade bort allt som stod på fönsterbrädan, ställde vasen med blommorna på ett bord intill fönstet, riggade stativet och stod sen och zoomade som en galning.
Grannarna undrade nog vad jag höll på med.
Fler bidrag på Torsdagsreflektion ser ni HÄR!

4 kommentarer:

  1. Först besöket hos dej! Och jag möts av ditt vackra foto! Det måste vara härligt för dej att ändå ha en sån bra hobby som fotografering. Hoppas det går framåt i fortsättningen! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Jag kan förstå att Du blev tagen av ditt nya objektiv. Kul när man kan stå orört och baraklicka på. Så veckert foto Du tagit.
    Ha en skön torsdag1
    LottaM

    SvaraRadera
  3. Låter skoj. Blev ett fint foto! Funderar på en större Canon själv, har bara en kompaktdigital. Men den är ganska bra. Då lär det väl bli en hel del makrobilder framöver... :-)

    SvaraRadera
  4. Men vad fint!
    Det är kul med macro, jag har en macrolins men ett objektiv står högt på vill ha listan.

    SvaraRadera