tisdag 23 februari 2010

Orkidéer



Har haft lite problem med mitt bredband i helgen, driftstörningar enligt leverantören.
Sen i går eftermiddag, funkar det som det ska.

I söndags var jag och hälsade på mammas gamla moster på rehab, hon blev så glad när jag kom.
Mamma är där så ofta hon hinner, och jag tyckte att hon behövde avlastning.
Får ibland lite dåligt samvete över att jag jobbar så mycket och "sent" på dagarna.
Hinner ju inte efter jobbet klockan skulle ju vara 19, innan jag hinner dit.

Tycker faktiskt att det är trevlig att få en pratstund med henne, och hon är helt klar i huvudet.
Inte dåligt när man fyller 90 i april!
De tog bort hennes högra öga för 14 dagar sen, men det läker fint och såg inte äkligt ut.
I söndags var hon riktigt pigg och vill gå lite i korridoren. Efter den vanliga rundan slutade vi i ändan där det finns lite stolar, och ett fönster fullt av blommande orkidéer.
Synd att hon inte kan se skönheten!
På ögat hon har kvar, har hon begränsad syn. Vissa dagar kan hon inte urskilja att jag har ögon.
Det kan inte vara lätt att bli gammal, men hon säger att tiden går fort.

1 kommentar:

  1. Stackar din moster som inte ser dessa ljuvligheter.
    jag var på begravning till en av mina mostrar igår Hon blev 88.Hon var tvilling med min mamma som tyvärr gick bort alladeles för tidigt Det är 13 år sedan.Bilden är fantastisk fast din header heter det så Är ännu fantastiskare..Vilken tulpanbild.
    Snyggt jobbat Vilken härlig sida du har...Kramizzz / Lotta

    SvaraRadera