fredag 26 februari 2010

Grinig gammal gubbe!

Det är inte ofta jag verkligen retar upp mig på folk, men ikväll var ett undantag!
Igår var jag hemma sent och alla parkeringar på vår privata, var upptagna.
När folk inte ser markeringarna, parkerar de en meter från varandra.

Bor på en återvändsgata men vid slutet går en liten väg till höger till vår parkering, och en liten till vänster till det kommunala boendet.
Vi har en skylt med "Privat parkering", men det har de inte på andra sidan!
De har en garagelänga på höger sida, och fickor som man kör in lite på snedden till vänster.
Sista platsen innan vändplatsen var ledig, något moddig och med en vall i framkant.
Tog sats och körde så långt fram jag bara vågade!
Kollade verkligen efter att jag hade ställt bilen, att ett utryckningafordon skulle kunna passera.
Jag stod nog 30 cm ut i gatan p.g.a vallen, det erkänner jag.
När jag skulle flytta den i kväll, kom jag inte loss!
Fick rensa bakom däcken, med en isskrapa och hämta grus i "sandlådan" (på vår parkering).
När jag äntligen kom loss och skulle ta med grushinken, kom en äldre herre ut och började skrika åt mig!
-"Färdtjänstbussen kunde inte vända för din bil!"
På höger sida stod en liten "Kia" bredvid min kombi!
Fick min bil att framstå som en jätte!
Orkade inte ens argumentera om att jag inte var orsaken till, den hög med snö som plogbilen hade lagt på vändplatsen.
Frågade bara om taxin inte hade någon back!
Fy, för att bli gammal och inte ha något annat för sig, än att reta upp sig på andra!
Han var verkligen en "grinig gammal gubbe"!




1 kommentar:

  1. Det har nog inte med åldern att göra, utan snarare personligheten...

    Kramar till dig :-)

    SvaraRadera