torsdag 18 februari 2010

Saknar solen


Tror att jag blir tokig snart, saknar solen och värmen något fruktansvärt.
Är så trött på snön, kylan och ännu mer snö!
Min kropp och min själ är inte skapad för vinterhalvåret.
Jag fryser jämt trots dunkappa, mössa, vantar och curligkängor.
Märker även att jag får mer ont i nacken när det är kallt, och nederbörd på gång.

Så fort man ska utanför dörren får man palta på sig.
Man pulsar fram i snön och känner sig allmänt klumpig.
När jag kommer hem från jobbet, får jag ställa mig i duschen för att få igång blodcirkulationen.
Under vintern är mina händer och fötter, mer döda än levande!

Livet är så mycket lättare på sommaren!
Tunn klänning och sandaler, är mer min melodi.

Jag vet, sommaren är snart här!
Men jag vill ha grönska och saltvatten i håret nu!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar