tisdag 30 mars 2010

Förberedelser!


Jag ska bjuda några gäster på mat i morgon.

Eftersom jag jobbar till kl 18, och har världens minsta kök, började förberedelserna i helgen.
Satte två degar i lördags, en till bröd och den andra till minipizzor.


Den blev tre bröd med soltorkade tomater och basilika.
Underbart gott att äta som det är till ett glas vin.


Minipizzor med oliver, salami, chilisås och mozzarella.
De går lätt ner, så det är bästa att göra många.
Det bästa av allt är att de går utmärkt att frysa.


Det blev även en variant med rödlök, pesto, tomat och mozzarella.
De går inte heller av för hackor.

I kväll har jag gjort en gratäng med potatis och lök.
Den ska serveras kall, i kuber, med crème fraiche och rökt lax.

När ugnen ändå var på, rostade jag grönsakerna till pestopajen.
Pajdegen ligger och vilar i kylen, och jag känner att jag kan lägga mig med gott samvete.

Känner på mig att morgondagen blir lyckad, får bara inte glömma att besöka systembolaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar