tisdag 2 mars 2010

Skrämmande


Det är skrämmande vad snö som smälter och fryser kan ställa till med!

Efter den senaste tidens snöande, var det i fredags dags för lite mildväder.
På trottoaren vid denna fastighet, har det det sen några veckor stått varningsskyltar för snöras.
Eftersom jag passerar här varje dag, och sett snön som hängt över kanten, har jag gått på andra sidan.

Det dröjde inte länge efter att jag öppnat butiken, som jag hörde det fösta raset.
Det hördes in i butiken, när "isflaket" träffade en av bilarna som stod parkerad på gatan.
Efter en timme hade två fordon förstörts.
Krossade vindrutor och plåtskador på framskärmar, huvar och tak.

Då fick kommunen panik, de äger fastigheten, de spärrade av stan och tillkallade brandkåren.
Själv stod jag utanför butiken och stoppade gående, innan de hade fått upp avspärringen.
Skrämmande!
Tänk om någon gående hade fått det i huvudet!
Fler bidrag på Tisdagstema ser ni här!

2 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen skrämmande

    SvaraRadera
  2. Tjenixen !
    Rasande is kan verkligen vara skrämmande speciellt om det rasar från ett tak !
    Tackar för kommentaren på mitt skrämmande grus :)
    Trevlig helg !

    SvaraRadera