måndag 15 mars 2010

Tog en dag "off"!

Skulle egentligen burit tunga möbler idag, men "lillknodden" kom hem igår.

Han och mamsen klarade av det mest på förmiddagen, så hon och jag tog en eftermiddag "off".
Ibland måste man komma bort för att ladda batterierna!
Hämtade henne vi 13, sen styrde vi kossan söder ut. Hade tänk luncha vid ett populärt ställe längs E6:an, men när vi såg kön vände vi i dörren.
Slutmålet blev Helsingborg.
Först en tur inom IKEA, mammas slutnota hamnade på 67 kr (blockljus och möbeltassar). Jag längar ibland till varuhuset, men när jag är där känner jag ingen köplust. Stod faktiskt och höll i en fleccefilt (den skulle vara perfekt på uteplatsen) som var nedsatt till 29 kr, då jag började tänka vem som tillverkat den. En vän till mig brukar säga; -"Du är den enda som går in där, och i bästa fall kommer ut med värmeljus".
Väl i Helsingborg, tog vi en promenad längs kajkanten. Solen sken, men vinden var isande kall.
Hade kameran med och fick dessa fina bilder!


Måste vara underbart att bo så, om man slapp alla nyfikna flanörer!


Vilket häftigt torn!


Står man på en pall, för att se ut???


Känns inte som Sverige, utan mer som medelhavet!


Underbar staty!
Gyllende mot den blåa himlen!
Mamsen och jag stod och beundrade mönstert i stenen, det såg ut som Masurbjörk.
Om jag inte minns fel från geologilektionen, kan det vara kalksten.

Önskar alla en trevlig kväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar