onsdag 10 mars 2010

Vart tar tiden vägen?

Just nu snurrar allt så snabbt.
Dagar blir till veckor, som blir till månader.

Insåg detta när nya numret av "Elle" låg i brevlådan idag.
Aprilnumret, och det är bara den 9:e mars!
Kan ju bara betyda att våren är i antågande, och sommaren väntar runt knuten.

Just nu har jag så mycket på gång i livet. Känner att jag inte hinner med, eller räcker till.
En frusterande känsla!
Jag vill så mycket, men dygnets timmar är för få.
Det är mycket på jobbet och ändringar på kvällen, samtidigt vill jag hjälpa mamma så mycket jag bara kan.
Har lovat att hjälpa till, när hennes mosters vindsförråd ska röjas till helgen.

Det känns så meningslöst att packa ner allt i kartonger, för att vid ett senare tillfälle packa upp det när det ska delas.
Men nu är det så!
Det är några fler som ska ha del av kakan, som skyller på allt möjligt för att slippa rensa.
Jag blir så TRÖTT!

Men något glädjande i tillvaron är, att det börjar bli ljusare på kvällarna.
Kanske får man mer ork då!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att det går bra till helgen med packandet. Din mamma blir nog glad för din hjälp. Hoppas vi alla piggnar till när vårsolen börjar lysa.
    Om du tittar in på min blogg på länken nedan har jag en liten sak till dig.;)

    SvaraRadera
  2. Idag hade vi första riktiga vårdagen här, med sådan där värmande sol som lockar en att sitta ute och njuta - utan att frysa det minsta lilla :-)

    Det finns hopp...

    Kramisar!

    SvaraRadera