onsdag 31 mars 2010

Så trött!


Jag är så trött!

Det känns som hela min kropp skriker efter vila och sömn. Känner mig lika vissen som tulpanerna ovanför.

Efter en tid med full fart insåg jag min begränsning, och bestämde mig för en lugn kväll. Pappa skulle sätta på sommardäcken på min bil i kväll, men jag ringde honom och avbokade. Vi bestämde att däcken kan vänta till efter påsk.
Efter jobbet tog jag en lång varm dusch, skrubbade kroppen, filade fötter och tånaglar samt lade en ansiktsmask. Kände att jag fick lite energi åter, men jag bestämde mig för en kväll framför TV-n.
Jag kan lova att det händer inte så ofta, men i kväll kändes det som ett måste.
Satte mig i soffan, och kollade på något så meningslöst som "Anna Anka söker assistent". Otroligt befriande för hjärnan, att slippa tänka en timma.
Har lovat mig själv att lägga mig innan kl 00.00, har inte sovit i åtta timmar på länge. Vaknar väl vid femsnåret, men den risken får jag ta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar